Objavljeno 1. kolovoza, 2017.
Ekspanzija SUV modela uzela je maha, a prodajni rezultati SUV-a i općenito potražnja za njima ne jenjava već godinama. Tolika popularnost SUV-ova gotovo je istisnula s tržišta nekada popularne monovolumene, a kada bolje razmislimo, nismo sigurni ni kako će se snaći još uvijek koliko-toliko traženi karavani, posebice na našem tržištu.
Kako bi zadovoljio tržišne potrebe, gotovo svaki proizvođač u svojoj ponudi nudi bar jedan SUV model. Škoda je na tržištu SUV-a prisutna već dugo sa svojim modelom Yeti, koji će uskoro biti zamijenjen novim modelom sličnih gabarita. Međutim, koliko god Yeti bio simpatičan i dovoljno ambiciozan SUV, tržište traži nešto više, nešto veće, nešto moćnije. I što kupci traže, to Škoda i ponudi – Kodiaq je tu.
Uvjerljiv nastup
Škoda Kodiaq na test nam je stigla u gotovo svome najboljem izdanju, a svi oni bar malo upućeni znat će iščitati o čemu se radi samo iz sljedećih oznaka 2.0 TDI 4X4 DSG. No krenimo od izgleda. SUV se doima poput kakve tvrđave, a tomu u prilog idu i dimenzije - u dužinu 470, širinu 180 i u visinu 166 cm. Dodajmo tomu masu vozila nešto veću od 1,7 tona, i dojam veličine bit će potpun. Dakle, Škoda Kodiaq pravi je “komad” vozila u svakom smislu. Gledate li ga sprijeda, zbog veličine i pomalo sportsko-agresivnih linija osjećat ćete strahopoštovanje, s boka su vidljive skladne linije koje otkrivaju veličinu ovog vozila, a stražnji kraj nastavlja se vizualno na model Superb, što u konačnici izgleda – fantastično.
Definitivno i bez previše razmišljanja Škoda Kodiaq jedan nam je od izgledom najpotpunijih SUV-ova uopće. Naplatci na testnom modelu stižu u 18 inča, no mogu biti i veći, 19-inčni. Potpuna LED svjetla postavljena su svagdje – od prednjih do stražnjih svjetala i do unutrašnjosti. Otvaranjem vrata vidimo prvu “pametnu stvarčicu” iz Škodine tvornice ideja – zaštitu ruba vrata koja se uvlači i izvlači kako vrata otvaramo odnosno zatvaramo. Također, vozač i suvozač će u vratima pronaći i kišobrane. Jednostavno, praktično i izvrsno!
TDI i DSG
Škoda Kodiaq ispod haube otkrila nam je 150 KS snažan 2-litreni TDI. Motor već dobro poznat i dorađen u VW koncernu ovdje je pun pogodak. Uparen s očekivano fantastičnim DSG mjenjačem s dvije spojke, Kodiaq sasvim solidno povuče već od starta. Tomu u prilog idu i brojke. Do stotke se stiže za kratkih 10,2 sekunde, a pojuriti se može i znatno brže nego što zakon dopušta, sve do 194 km/h. Potrošnja je oko šest litara, što je za automobil ovakve veličine i više no dobar rezultat. Ako ste baš štedljiv vozač, na otvorenoj cesti možete postići i potrošnju od oko pet litara, a u gradu, naravno, ona će biti nešto viša.
Bez DSG-a teško bismo mogli zamisliti automobil ovakvih gabarita, stoga ga svakako preporučujemo, kao i 2-litreni dizelaš, koji možete izabrati i u snažnijoj izvedbi, sa 190 KS, no i naš testni više je no dovoljan. Sagledamo li sve skupa, Škoda je napravila školski dobar posao, a zasigurno će to cijeniti i kupci. Ovakav Kodiaq stoji gotovo 330.000 kuna, međutim osnovni dizelaš tu je već za nešto ispod 240.000 kuna, a benzinska varijanta dostupna je za nešto ispod 180.000 kuna. Međutim, Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4X4 DSG, kao naša na testu, može stati uz bok svim razvikanim premium modelima bez imalo zadrške.
Marin REŽIĆ
PREGRŠT PAMETNIH DETALJA
Kada smo kod “pametnih detalja”, u prtljažniku je tako moguće odvojiti svjetlo i upotrijebiti ga kao ručnu svjetiljku. Unutrašnjost je baš onakva kakvom smo ju i zamislili – velika i prostrana. Minimalistički uređena unutrašnjost izrađena je kvalitetno i robusna je. Materijali pod prstima djeluju kvalitetno i da će takvi ostati i nakon dugo godina. Prostora u kabini ne nedostaje. Za lakšu vizualizaciju, ako ste ikada sjedili u prostranom Superbu, dodajte tomu još više prostora ako možete.
VELIKI PRTLJAŽNIK
Sjedili sprijeda, straga ili čak u trećem redu sjedala, kojim je bio opremljen naš model – mjesta uvijek ima napretek. Prtljažnik je očekivano prostran, a polaganjem sjedala nudi nestvarnih 2065 litara. Izuzetno nas se dojimo središnji informativni sustav, koji je također jedan od najbolje izvedenih na tržištu, a Škoda ga dijeli s bratksim VW-om i Seatom. Od tehnologija – tu je sve što danas možete poželjeti, a Škoda Kodiaq kadra je i sama voziti, tj. pratiti linije i upravljati, služiti se kočnicom i gasom.