Autoglas
MALE VELIKE PROMJENE

Vozili smo: Mazda 3 Sedan 2.0 G120
Objavljeno 25. srpnja, 2017.
Naoko gotovo identični, novi model ipak donosi novosti koje vožnju i posjedovanje Mazde 3 čine još boljim iskustvom

Ako ste jedan od onih koji površno poznaju Mazdu i njene modele, tada ćete se zasigurno dobrano namučiti primijetiti novosti koje donosi nova Mazda 3 spram prošlog modela. Naoko gotovo identični, novi model ipak donosi novosti koje vožnju i posjedovanje Mazde 3 čine još boljim iskustvom. Zahvaljujući AC Vuko iz Slavonskog Broda dobili smo priliku upoznati se s Mazdom 3 iz prve ruke.

Mazdina Trojka donosi masu toga što ju ističe i razlikuje od konfekcije, od konkurencije. Mazda izbjegava filozofiju gradnje motora u trendu downsizinga (mislimo na motore manjeg obujma s turbom), pa tako i u Trojku stavlja četverocilindraša obujma dvije litre sa SkyActiv tehnologijom. Riječ je o 2-litrenom atmosferskom benzincu snage 120 KS koji uz omjer kompresije 14:1 i još nekoliko drugih SkyActiv caka uključujući pažljivo poslagivanje omjera u mjenjaču i bez turba omogućava odlične performanse motora, a bez obzira na veći obujam odlično uspijeva škrtariti s gorivom. Konkretne brojke na našem testu bacile su potrošnju od kakvih 7 litara, što je za ovakav motor – odlično!

Ako vas zanimaju performanse, u praksi motor vrlo dobro povuče već od početka, međuubrzanja nikako ne lijepe za sjedalo, ali u svakom trenutku motor gura auto naprijed bez oklijevanja i gubitka snage, a pri tome nudi i visoku razinu uglađenosti. Priču samo nadopunjuje odličan i precizan 6-stupanjski mjenjač. Upravljanje i gušt za upravljačem jednostavno su uz Mazdu 3 zagarantirani.

Mazdu 3, posebice u našoj testnoj limuzinskoj izvedbi, svakako možemo ubrojiti među ljepše automobile na cestama. Pomalo agresivan prednji kraj, isto tako i zadnji, uz skladnu bočnu liniju limuzine koja pomalo vuče na nekakav kupe, sve to u atraktivnoj bijeloj boji i – malo tko će imati što prigovoriti. Kada smo kod novosti spram prošlog modela, najprije ćete ih uočiti u dezenu svjetala i izgledu prednjeg kraja. Unutrašnjost nastavlja jednaku priču kao i izvana. Odličan „mesnati“ upravljač odlično leži u rukama. Ergonomski oblikovana sjedala drže nas sigurno i pružaju izvrstan oslonac. Ispred vozača i suvozača nalazi se minimalistički oblikovan interijer s centralnim zaslonom kojim se upravlja s pomoću kotačića pored nove elektronske ručne kočnice. Pokazivač brzine smješten u duplji jedini je analogan, dok su ostale informacije, kao i okretomjer izvedeni digitalno s pomoću zaslona također u dupljama ispred vozača. Upravljanje multimedijom, zabavom i informacijama automobila jednostavno je i intuitivno, a prikaz na zaslonu izveden je jasno i uz odličnu vidljivost. Materijali pod prstima većinom su meki na opip, a dojam visoke kvalitete ne nedostaje.

Marin REŽIĆ
FER CIJENA ZA TESTNI MODEL

Mazda 3 Sedan 2.0 G120 uz atraktivnu i bogatu opremljenost zaustavila se s cijenom od nešto ispod 170.000 kuna. Imajući u vidu snažan pogonski motor i svu količinu opreme, kao i općenito dojam koji pruža Mazda, možemo reći kako je ova cijena više no fer. Prigovora jednostavno nema, kao i želja, jednostavno – sve je tu. Poželite li pogledati i provozati našu testnu Mazdu 3, dostupna vam je u AC Vuko u Slavonskom Brodu koji nam je automobil ustupio na test.

Možda ste propustili...

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u