Regija
I ĐAKOVO UKORAK S TRENDOVIMA

Na sniženja uglavnom gledaju stariji kupci
Objavljeno 17. srpnja, 2017.
Izlozi mame popustima i do 60 posto, ali je navika kupnje na sniženjima nerazvijena

ĐAKOVO - Izlozi đakovačkih prodavaonica mame kupce natpisima o sniženjima, koja se, ovisno o asortimanu, kreću od 20 do najviše 60 posto. I Đakovo se tako pridružilo praćenju europskih trendova znatnog pojeftinjenja artikala. Ljetno sezonsko sniženje počelo je 1. srpnja, a kako su nam pojasnili neki od prodavača, može trajati do 60 dana.

- Neke smo artikle snizili 30, neke 50 posto. Ne mogu reći da kupci ne gledaju cijene, ali prije svega gledaju ono što im se sviđa. Zakoni o sniženjima vrlo su jasni: ako ne prodamo sve proizvode, možemo nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali nam nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana - kaže prodavačica u đakovačkoj trgovini odjeće. Napominje i kako je točno da kupci pitaju koji je asortiman na sniženju, no ako se za nešto zainteresiraju, onda to kupe bez obzira na to je li sniženo ili ne.

- Često nam kupci ukazuju na velika sniženja u zapadnim zemljama, osobito u Njemačkoj, i to uglavnom oni koji su otišli na privremeni rad pa ovih dana borave na godišnjem u domovini. Kažu kako su u Njemačkoj sniženja znatno veća nego kod nas, da je veća ponuda. Nažalost, mi se ne možemo mjeriti s velikim trgovačkim kućama u Njemačkoj, kao ni s njihovom ponudom i postotkom sniženja - kaže Đakovčanka.

U prodavaonici obuće djelatnica nam kaže kako na sniženja uglavnom gledaju kupci treće životne dobi.

- Uglavnom starije osobe zapitkuju što je na sniženju, onda im pokažemo asortiman i ako nađu nešto za sebe, kupe. Ono što nije na sniženju niti ne gledaju. Čini mi se kako mi još uvijek u Hrvatskoj nemamo kulturu kupovanja na sniženjima. Primjera radi, znam neke ljude koji žive i rade u Njemačkoj, a iz Đakova su i koji kupuju na sezonskim sniženjima pa tu odjeću i obuću čuvaju za iduću godinu. Malo je onih koji paze na to je li neki model cipele novi ili stari. Važno je da je udobna - kaže prodavačica.

Da se Đakovo uistinu uskladilo s europskim trendovima uvjerili smo se i sami prošavši dvjema ulicama s najviše prodavaonica, korzom i Jelačićevom. Gotovo na svim izlozima nalaze se oglasi o sniženjima. Neke prodavaonice čak i nemaju natpis u izlogu, iako se unutra može pronaći dio asortimana po nižim cijenama.

Maja MUŠKIĆ
Kako to rade drugi

U javnosti se ovih dana spominjalo kako Hrvatska, vezano uz sezonska sniženja, hvata korak sa zemljama u okruženju kako bi bila konkurentna. Primjera radi, u Sloveniji ljetna sezonska rasprodaja ne smije početi prije drugog radnog ponedjeljka u srpnju. Trgovci u utvrđenom razdoblju sami određuju kada im počinje sniženje, a ono ne smije trajati dulje od 60 dana. U Italiji i Francuskoj svaka regija sama određuje svoje termine sniženja. U Poljskoj se ljetna sniženja provode krajem sezone, uz pridržavanje propisanih uvjeta za suzbijanje nepoštene trgovačke prakse.

Možda ste propustili...

MLADA BARANJKA DOBITNICA PRESTIŽNE NAGRADE

Belomanastirka Maja Grujić je Buduća liderica

KNJIGA MONS. DR. JURAJA BATELJE

Komunistički progon i Stepinčevo mučeništvo

Najčitanije iz rubrike