Osijek
NOVA TURISTIČKA ATRAKCIJA

Dravom će, duž cijeloga grada, ploviti vodeni tramvaj
Objavljeno 12. srpnja, 2017.

Gradonačelnik Ivan Vrkić na svojoj je internetskoj stranici najavio novi projekt čijom bi se realizacijom otvorile brojne nove turističke mogućnosti u Osijeku. Riječ je o vodenom tramvaju na Dravi, prvom takve vrste u Hrvatskoj, koji će se realizirati prema uzoru na budimpeštanski vodeni tramvaj koji prometuje Dunavom.

Projekt čiji je plan već napravljen, podrazumijeva prijevoz plovilima Dravom cijelom dužinom grada, s tim da se plovila zaustavljaju na postajama kojih će ukupno biti devet na objema obalama rijeke. Ideja je potekla iz tvrtke Hidroing, a gradonačelnik Vrkić sa zadovoljstvom ju je prihvatio. Osnova je projekta javno gradsko plovilo, budući da se Dravom, osim kompom ili privatnim plovilima, građani i turisti ne mogu organizirano voziti. Čitav je projekt procijenjen na tri milijuna kuna, od čega se velik dio novca za gradnju potrebnih pristaništa i kopnene infrastrukture namjerava povući iz EU fondova. Gradonačelnik je istaknuo da vodeni tramvaj može funkcionirati kao organizacijska jedinica GPP-a, ili u sklopu javno-privatnog partnerstva, najprije u užoj zoni, a da će zatim postati linija kojom će se na najbrži mogući način povezati Donji i Gornji grad, a sve u sustavu zdravog i čistog okoliša. Plovilo će biti na bazi 50 putnika, a namjera je nabaviti dva vozila koja će se svakih sat vremena kretati uzvodno i nizvodno uz zimski i ljetni režim plovidbe. Početno bi pristanište bilo uzvodno na Zelenom polju, pa bi vodeni tramvaj prešao na lijevu obalu, zatim na donjogradski Trg Nikole Tesle na desnoj obali, potom bi išao na lijevu stranu s pristaništem kod plaže Željo. Sljedeća bi postaja bila desna obala Tranzit, zatim na lijevoj obali Kopika, na desnoj Galija te završno na lijevoj obali ZOO vrt. Potez dionice je devet kilometara, a uzvodno bi, prema procjenama i ovisno o vodostaju, plovidba trajala oko sat vremena.

Osijek je prvi u Hrvatskoj davne 1884. imao konjski tramvaj, sve do 1926. godine, kada je provedena elektrifikacija tramvajske linije. Tramvaji su u Osijeku i danas, uz autobuse, glavno sredstvo gradskog prijevoza, stoga bi bilo lijepo da se tradicija nastavi te da Osijek prvi u Hrvatskoj dobije i vodeni tramvaj. J. Pejaković

Možda ste propustili...