Novosti
VEZA ISTOKA I JUGA HRVATSKE S EUROPOM

Koridor 5C ide dalje, ponovno oživjela tri gradilišta u Slavoniji
Objavljeno 7. srpnja, 2017.

Jedna od sastavnica velikog Projekta Slavonija, odnosno sada Projekta Slavonija, Baranja i Srijem Vlade Republike Hrvatske svakako je i dovršetak gradnje cestovnog koridora 5C.

Koridor je to koji će krajnji jug (preko BiH) i istok Hrvatske povezati s mrežom autocesta u srednjoj i sjevernoj Europi. No, iako su radovi počeli još 2005. godine ni danas se ne nazire njihov kompletan završetak. Kako je i planirano, koridor kroz Slavoniju koji čini autocesta A5 - Slavonika, gradi se etapno. No iako su financijska sredstva osigurana, cijelo vrijeme rokovi se probijaju i to uglavnom zbog problema u kojima se nađu ugovorni izvođači. Projekt se cijelo vrijeme realizira prema modelu “toplo-hladno”, sa stalnim novim počecima i stalnim novim zastojima.

Tako i u ovom trenutku počinje još jedna nova međufaza, a ona je ovaj put vezana uz poslovnu situaciju u kojoj se našla tvrtka Viadukt d.d., koja je vodeći partner u Poslovnim udrugama koje je dobila posao gradnje tri od ukupno četiri preostale dionice. Ipak i ovaj put su Hrvatske autoceste, kao investitor, poduzele potrebne radnje kako bi se projekt gradnje nastavio, zatraživši preraspodjelu poslova unutar poslovnih udruga koji su izvođači na pojedinim dionicama.

U ovom trenutku ponovno su oživjela tri gradilišta u Slavoniji. To su most preko Save kod Svilaja, most preko Drave kod Osijeka, te dionica autoceste od čvorišta Osijek/Josipovac do dravskog mosta.

Najmirnije je na mostu preko Drave, ondje su svi građevinski radovi okončani, no potrebno je obaviti još završno dotezanje sajli koje nose most. Iz HAC-a izvještavaju kako je planirani završetak na ovom mostu kraj ove godine. Završetak do čvora Osijek planiran je u prvoj polovini sljedeće godine.

- S obzirom na poslovnu situaciju vodećeg partnera, u cilju iznalaženja rješenja za nastavak radova i završetak projekta tako je za poddionicu most Drava – čvor Osijek i poddionicu most Halasica – most Drava (na baranjskoj strani), sporazumom između Viadukta i Osijek-Koteksa osnovana poslovna udruga Osijek-Koteks d.d. – vodeći partner i Viadukt d.d. – partner, te je sklopljen dodatak ugovora. Na ovaj sporazum i dodatak ugovora dobivena je suglasnost EBRD-a (banka koja je odobrila kredit, nap.a.). Radovi na navedenim poddionicama nastavljeni su početkom lipnja, preciziraju iz HAC-a.

Slično je i za gradilište kod Svilaja. I ondje je došlo do pregrupiranja snaga unutar Poslovne grupe.

- Ugovorni partneri Viadukt d.d. i Hering d.d. sklopili su sporazum o novoj raspodjeli posla, gdje tvrtka Hering postaje vodeći partner. Sukladno potpisanom sporazumu između izvođača radova, potpisan je i dodatak osnovom ugovoru, izvješćuju iz HAC-a.

Dario KUŠTRO
NOVI ČETVEROGODIŠNJI PROGRAM

Novim četverogodišnjim Programom građenja i održavanja javnih cesta (2017.-2020.), koji je 11. svibnja ove godine donijela Vlada RH, do 2020. godine planiran je završetak tehnološke cjeline koridora 5C, koja bi bila u prometu i pod naplatom od Belog Manastira preko Osijeka sa spojem na autocestu A3 i u nastavku preko graničnog prijelaza Svilaj spojena s Bosnom i Hercegovinom. U svakom slučaju jedan od preduvjeta gospodarskog opravka Slavonije, a što jest temeljni cilj istoimenog projekta, ovisan je upravo o izravnom cestovnom povezivanju Slavonije (i Jadrana) s Europom.

Najmirnije je na mostu preko Drave, ondje su gotovo svi građevinski radovi okončani

usporeno

ROKOVI PROBIJANI ZBOG PROBLEMA IZVOĐAČA